Materiały POS

Tworzymy kreatywne materiały reklamowe, które wspierają promocję offline.

Na czym to polega?

materiały pos w reklamie

cel

Wypromować produkt, urozmaicić promocję w miejscu sprzedaży i wpłynąć na decyzję zakupową klienta.

działania

Dbamy o spójność materiałów POS ze strategią marki, opracowujemy koncepcję i obsługujemy cały proces. Specjalizujemy się w tworzeniu materiałów POS wykorzystywanych podczas eventów i akcji promocyjnych w sektorze kultury.

efekty

Wzrost widoczności produktu i przyciągnięta uwaga klientów, a co za tym idzie zwiększona sprzedaż.

znak świetlny - materiał pos
figurki promocyjne materiały pos
robot - materiał pos

materiały pos co to jest?

Definicja materiałów POS

Materiały POS (skrót od angielskiego point of sale) to nośniki reklamy umieszczane bezpośrednio na terenie sklepu, punktu usługowego lub w jego najbliższym otoczeniu. Głównym przeznaczeniem tej formy reklamy jest wspieranie sprzedaży wszędzie tam, gdzie klient dokonuje zakupów na miejscu. Są bardzo skutecznym sposobem przyciągnięcia uwagi konsumentów i zainteresowania ich produktami, a w efekcie dokonaniem zakupu. Wiele decyzji zakupowych podejmowana zostaje pod wpływem impulsu, np. wtedy, kiedy konsument widzi informację o przecenie albo przypomina sobie, że brakuje mu konkretnego przedmiotu lub usługi. Materiały POS są wysoce skuteczne i mają ogromne znaczenie szczególnie dla branż, które mają ograniczone możliwości reklamowania za pomocą innych kanałów. Wymaga też stosunkowo niewielkich nakładów finansowych, przynosząc jednocześnie wysokie zyski.

Przykładowe artykuły POS

Materiały POS należą do świata offline i możemy wśród nich wyodrębnić dwie podstawowe grupy: nośników miękkich i twardych. Do pierwszej zaliczymy ulotki, naklejki, broszury, wobblery (rodzaj reklamy ruchomej, przytwierdzonej do krawędzi półki lub stojącej na niej) czy hangery (materiały wiszące z logo firmy). Materiały należące do drugiego rodzaju, czyli permanent Point of Sale wykonane są metalu, drewna czy plastiku. Obecnie coraz częściej twórcy materiałów POS wychodzą ponad podstawowe formy takiej jak infokioski, standsy czy lightboxy. W związku z tym materiały te są wykorzystywane również przy różnego rodzaju eventach i akcjach promocyjnych.

Producent materiałów POS – na co zwrócić uwagę przy wyborze

Decydując się na zakup materiałów POS należy pamiętać o kilku ważnych elementach. Jakość materiałów, z których wykonane są POS musi być na najwyższym poziomie. Po pierwsze wpływa to na ich żywotność, a co za tym idzie na minimalizację poniesionych kosztów, a po drugie na estetykę. Zniszczone, pobrudzone lub podarte materiały często przynoszą skutek odwrotny od zamierzonego, zniechęcając potencjalnych klientów do zakupu. Mówiąc o estetyce należy również pamiętać o utrzymaniu spójnej kolorystyki, rozpoznawalnej stylistyki i zamieszczeniu logotypu firmy. Należy również zadbać o właściwe wyeksponowanie materiałów POS – reklama musi być łatwo dostrzegalna, przyciągać wzrok i ułatwiać przebieg zakupów. Nie może być jednak zbyt przytłaczająca – zbyt duża ilość materiałów POS, zwłaszcza jeśli jest skumulowana w małej przestrzeni, może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Materiały POS sprawdzą się również doskonale w celach promocyjnych, wizerunkowych czy informacyjnych.

zainteresowany?

Chcesz wykorzystać materiały POS do promocji swoich produktów? Nie czekaj, skontaktuj się z nami już teraz.