relacje z mediami

Przygotujemy dla Twojej firmy pełną strategię relacji z mediami. Opracujemy dedykowaną bazę adresową, zajmiemy się przygotowaniem i wysyłką materiałów prasowych – łącznie z wysyłką produktową oraz follow-upem – zorganizujemy konferencje prasowe i inne eventy dla mediów. Możemy także stworzyć biuro prasowe działające w ramach Twojej firmy lub jako podmiot zewnętrzny.

Dzięki temu jesteśmy skuteczni

media relations

cel

Nawiązać i utrzymać współpracę z mediami (prasa, radio, telewizja, media branżowe)

działanie

Dostosowujemy bazy do potrzeb klienta, Tworzymy prezentacje ze spotkań promocyjnych i dystrybuujemy stargetowane komunikaty prasowe. Organizujemy spotkania i konferencje prasowe. Odpowiadamy na bieżące pytania i przeprowadzamy sondy wśród mediów. Na bieżąco monitorujemy i analizujemy media.

efekty

Osiągnięte przez firmę wymierne korzyści: zwiększona sprzedaż i uzyskana rozpoznawalność. Pozyskanie sponsorów i partnerów medialnych do promowanych produktów lub usług.

Media relations - podstawa dobrego PR-u

Dlaczego warto utrzymywać relacje z mediami

O właściwe relacje z mediami powinny dbać wszystkie firmy, bez względu na wielkość i branżę, w której działają. Media relations służą instytucjom do skutecznej komunikacji z wszelkiego rodzaju mediami i budowaniu świadomości marki. Jest to bardzo efektywna i darmowa forma promocji biznesu. Jednak, aby przynosiła oczekiwane rezultaty, musi przyciągnąć uwagę dziennikarzy. Media chętnie publikują wysyłane przez firmy komunikaty, jeśli przynosi im to wymierną korzyść. Konieczne jest więc zapewnienie ciekawych i aktualnych treści, nowinek czy ekspertyz, które publicysta wykorzysta w swojej pracy.
 

Jak budować relacje z mediami

Fundamentem sukcesu jest dobra orientacja na rynku medialnym. Należy wiedzieć, jakie media branżowe istnieją na rynku, do którego dziennikarza zwrócić się z konkretnym tematem i jakiego typu informacje mają większe szanse na publikację. Mimo że mogłoby się wydawać, że każdy dziennikarz piszący w magazynie branżowym będzie zainteresowany naszymi materiałami, nie jest to prawda. Każdy redaktor ma swoją niszę i lepsze efekty uzyskamy, jeśli będziemy wysyłać publikacje osobom, które interesują się danym zagadnieniem. Drugim ważnym elementem jest klasyfikowanie mediów pod względem tematycznym. Polega to na dopasowaniu przekazu i udzieleniu informacji osadzonych we właściwym kontekście. Redaktor telewizji regionalnej będzie potrzebował innych informacji niż twórca portalu branżowego. Istotne jest, aby budowanie relacji z mediami od początku zostało dopasowane do potrzeb biznesu.
 

Narzędzia media relations

Jak już ustaliliśmy, media relations stanowią podstawę public relations, nie powinno się więc ich pomijać podczas budowania strategii komunikacyjnej. Dbanie o dobre relacje z przedstawicielami mediów należy do codziennych zadań PR-owca, rzecznika i biura prasowego. Wśród podejmowanych zabiegów i działań możemy wyróżnić wypowiedzi dla prasy branżowej, udział w panelu dyskusyjnym w programie telewizyjnym czy w audycji radiowej. Jednak nie musimy ograniczać się jedynie do tradycyjnych mediów – rozmowy z podcasterami czy komentowanie aktualnych kwestii na LinkedInie czy Twitterze również pełnią bardzo ważną rolę w budowaniu reputacji marki i jej pozycji w świecie mediów.
 

Zalety budowania i utrzymywania kontaktów z mediami

Najważniejszym celem skutecznej komunikacji z mediami jest uzyskanie pozytywnego rozgłosu. Wystarczy znaleźć odpowiednią okazję, aby przekazać dziennikarzom informacje na temat firmy i jej działań. Mogą to być eventy, konferencje i briefingi prasowe lub prezentacje nowych produktów. Dzięki kontaktom z mediami i ludźmi z branży kampanie reklamowe kampanie promocyjne są skuteczne i docierają do szerokiego grona odbiorców.

zainteresowany?

Jeśli chcesz wypromować działania swojej firmy w mediach odezwij się do nas. Posiadamy narzędzia i doświadczenie, które pomogą Ci osiągnąć cel.