strategie pr

Realizujemy indywidualnie sprofilowane jednorazowe kampanie informacyjne, jak i długoterminowe działania mające na celu zwiększenie sprzedaży poszczególnych produktów.

Co robimy

strategia pr w praktyce

cel

Opracować skuteczną i dopasowaną do działalności firmy strategię PR.

działania

Dobieramy grupy docelowe. Przygotowujemy narzędzia niezbędne do realizacji strategii i nadzorujemy logistykę promocji. Analizujemy efektywność promocji konsumenckich.

efekty

Skutecznie przeprowadzona kampania, bez zmarnowanego budżetu na nietrafione akcje promocyjne.

planowanie strategii pr

Budowanie strategii pr

Strategia PR krok po kroku

Budowanie strategii PR to bez wątpienia długotrwały proces. Warto jednak na początku przygody z komunikacją poświęcić na niego czas i pieniądze. Odpowiednio zaplanowane działania w szerszej perspektywie pozwolą nam uniknąć nieprzemyślanych aktywności i wydawania budżetu na akcje nieprzynoszące żadnych rezultatów. Strategia PR ma budować atrakcyjny i spójny wizerunek firmy oraz wspierać jej cele biznesowe. Jej głównym zadaniem jest ułatwienie pracy i nakierowanie .na odpowiednią ścieżkę, która doprowadzi do skutecznej promocji i w efekcie utrwalenia silnej pozycji instytucji na rynku i wysokich przychodów. Kompleksowo przygotowana strategia PR firmy umożliwia efektywne i systematyczne działania komunikacyjne. Wszelkie treści (video, teksty, grafiki, spoty dźwiękowe) powinny w spójny sposób kształtować w oczach odbiorców zaplanowany obraz marki.

Zarządzanie przepływem informacji powinno odbywać się w ramach ustalonych założeń, Do ich ustalenia niezbędna jest znajomość firmy, jej misji i wartości. Budowanie planu powinno się więc zacząć od badań wewnętrznych i zewnętrznych. Dzięki temu będziemy wiedzieć, w jakiej sytuacji znajduje się organizacja i jak jest postrzegana zarówno przez pracowników, klientów i branżę. Do właściwego dopasowania strategii musimy również wiedzieć, jakie właściwie cele firma chce osiągnąć. Czy jest to zwiększenie sprzedaży, poprawa wizerunku, dotarcie do większej grupy odbiorców czy może budowanie pozycji eksperta? Im dokładniej sprecyzujemy nasz cel, tym lepsze efekty osiągniemy. Jeśli wiemy już, do czego dążymy, możemy przejść do kolejnego punktu, czyli ustalenia grupy docelowej. Jest to określona grupa osób, do której kierujemy przekaz. Dostosowując komunikację do potrzeb i zachowań potencjalnych klientów, zwiększamy skuteczność działań z zakresu public relations.

Przekaz, taktyka i narzędzia w strategii PR

Nie da się opracować dobrze działającej strategii PR bez tych 3 elementów. Zacznijmy od przekazu. Jest to informacja, którą chcemy dostarczyć naszej grupie docelowej. Definiujemy myśl przewodnią i przytaczamy ją podczas trwania całej kampanii. Następnie, biorąc pod uwagę założony przekaz, cel i grupę docelową, ustalamy taktykę, czyli szczegóły strategii PR. Przy układaniu taktyki musimy dostosować działania do właściwych mediów. Podążamy za platformami, z których korzysta nasza grupa docelowa. Następnie dobieramy narzędzia i plan komunikacji. Mogą to być media relations, eventy, współprace z influencerami, ambient marketing, czy różnego rodzaju promocje sprzedaży. Wszystkie działania należy umieścić w konkretnych ramach czasowych, a następnie ustalić terminy i efekty ich realizacji.

Budżet i optymalizacja strategii PR firmy

Strategię PR bez wątpienia trzeba rozliczyć. Dlatego bardzo ważne jest od samego początku wiedzieć, jaki budżet możemy przeznaczyć na działania. Dzięki temu możemy zaplanować kroki, które faktycznie będziemy w stanie zrealizować. Na szczęście jednak strategię w każdym momencie możemy modyfikować i dostosowywać aktualną sytuację do budżetu (bądź odwrotnie). Optymalizacja strategii jest niezwykle ważna podczas całego procesu. Strategia nie jest sztywnym tworem i powinna podążać za zmianami panującymi w realnym świecie. Jeśli efekty nie są zgodne z założeniami, konieczne jest przeanalizowanie sytuacji, wyciągnięcie odpowiednich wniosków i naniesienie poprawek. Czasami drobne zmiany wystarczą, aby znacząco poprawić rezultaty. Jest to naturalny element procesu. Wpływ i wyniki analizujemy i oceniamy pod koniec kampanii. Wtedy możemy stwierdzić, czy zamierzony cel został osiągnięty, ile czasu to zajęło i jaki był koszt całego przedsięwzięcia.
 

Zainteresowany?

Potrzebujesz wsparcia w opracowaniu strategii PR? Odezwij się do nas, wiemy jak Ci pomóc.