Trade marketing

Dzięki kontaktom z dystrybutorami i partnerami handlowymi możemy pochwalić się skutecznymi kampaniami i dużą widocznością materiałów promocyjnych i samych produktów. 

Robimy to dobrze

trade marketing dla twojej firmy

cel

Opracować skuteczną strategię działań promocyjnych dla różnych kanałów dystrybucji i sprzedaży.

działanie

Realizujemy strategię współpracy z partnerami handlowymi klienta. Przygotowujemy i zarządzamy materiałami POS. Kierujemy logistyką związaną z koordynowaniem dostaw materiałów reklamowych do przedstawicieli handlowych i klientów. Wykonujemy analizy sprzedaży i konkurencji. Opracowujemy badania rynku na podstawie danych z firm badawczych.

efekty

Nasze materiały promocyjne i produkty trafiają w widoczne miejsca, co buduje pozycję firmy na rynku i zwiększa sprzedaż.

co to jest trade marketing?

Definicja trade marketingu

Trade marketing to zespół działań skupiających się wokół 3 głównych zagadnień – promocji, dystrybucji i widoczności produktów. Jego celem jest przyciągnięcie uwagi klienta i przekonanie go do dokonania zakupu. Na decyzje klienta ma wpływ wiele czynników, nie da się jednak ukryć, że często wybieramy produkty impulsywnie i staramy się jak najbardziej zawężać dostępne opcje. Zakupy przeważnie robimy w pośpiechu i decydujemy się na to, co już znamy lub na to, co znajduje się na wysokości naszego wzroku. Możemy o jakimś produkcie usłyszeć w reklamie lub zobaczyć informację o promocji – wtedy zwiększa się prawdopodobieństwo, że dorzucimy coś jeszcze do koszyka. Dlatego tak ważne jest umieszczenie produktów w atrakcyjnym miejscu i promowanie ich w przyciągający uwagę sposób.
 

Jak wykorzystać trade marketing

Warto podkreślić, że trade marketing nie ogranicza się wyłącznie do działalności sklepów. Zastosowanie znajdzie wszędzie tam, gdzie sprzedajemy lub prezentujemy swój produkt. Sprawdzi się więc na targach, wystawach i konferencjach, ale również w przestrzeni internetowej. Profesjonalnie prowadzone kampanie trade marketingowe przynoszą wiele realnych korzyści. Przede wszystkim zwiększają wyniki sprzedażowe i pozwalają dotrzeć do nowych odbiorców. Korzysta na tym nie tylko firma, ale również dystrybutor. Dzięki prowizjom uzyskuje dodatkową motywację, aby dalej wspierać promocję produktów. Pozwalają zdobyć przewagę nad konkurencją i budować pozycję i wizerunek marki na rynku. W jakich firmach sprawdzi się trade marketing? Odpowiedź jest prosta – we wszystkich. Dużym przedsiębiorstwom pomoże utrwalić pozycję i prowadzić badania nad konkurencją. Małe wesprze w dotarciu do nowych klientów i świadomym budowaniu marki. Bez względu na wielkość najważniejsze jest dopasowanie strategii i narzędzi do charakteru organizacji i kierunku, w którym podąża.
 

Strategia trade marketingowa

Strategię należy przygotować indywidualnie, uwzględniając specyfikę produktu i kanały dystrybucji, z których firma korzysta. W przypadku sprzedaży i promocji tradycyjnej podstawę stanowi podpisanie korzystnej umowy z dystrybutorami. Im lepsze warunki wynegocjujemy, tym większe mamy szanse na umieszczenie produktów w widocznym miejscu, zapewnienie przestrzeni na materiały POS, umieszczenie produktu w gazetce promocyjnej lub w newsletterze czy uwzględnienie go w promocji tygodnia i reklamie. Możemy również sami dostarczyć materiały o produkcie w formie ulotek lub broszur zarówno dla klientów jak i sprzedawców. Ważnym elementem strategii jest również trade digital marketing, czyli promocja w Internecie. Warto zadbać o opisy produktów i umieszczenie ich w porównywarkach produktów. Na trade marketing ecommerce składają się takie elementy jak układ strony, jej przejrzystość i responsywność, ale i opinie innych klientów.
 

Narzędzia trade marketingu

W przypadku narzędzi trade marketingowych, kluczowy jest research. Na bieżąco trzeba śledzić analizy sprzedaży, planów wydawniczych przedstawicieli handlowych i działań konkurencji. Jeśli przeprowadzimy dokładne badania będziemy mogli zainwestować w najkorzystniejsze materiały promocyjne. Mogą to być wspomniane wcześniej ulotki, foldery, materiały POS, roll-upy czy banery. Sprawdzą się również wszelkiego rodzaju konkursy, wyzwania czy promocje. Narzędzi trade marketingowych jest sporo, a im zręczniej łączone, tym lepsze rezultaty przynoszą.

zainteresowany?

Czujesz, że trade marketing jest tym, czego Twoja firma potrzebuje do wzrostu? Przeprowadzimy Cię przez cały proces.